8.9

Musa Stress Management Stap 2

Musa Stress Management Stap 2
Het vervolg op de populaire training 'Musa Stress Management'. Leer met oosterse krijgskunsten je stress te beheersen en je zelfvertrouwen te vergroten.
  • Musa, het Koreaanse woord voor strijder, staat voor kracht, wijsheid en leiderschap. Tijdens de training Musa Stress Management leer je enkele oefeningen die je in een echte kantoortijger kunnen doen veranderen: pro-actief, energiek, gebalanceerd en sterk. In deze vervolgtraining herhalen en verfijnen we de tijdens de Musa training geleerde technieken. Aan de hand van oefeningen gaan we die innerlijke tijger nog meer naar boven halen.

    Voor wie?

    Deze training is ontwikkeld voor wie de Musa stress management training heeft gevolgd OF al enige ervaring heeft met mediteren en die: 

    • een herhaling of verdieping zoekt van de reeds geleerde technieken;
    • nieuwsgierig is naar westerse psychologie en oosterse filosofie en met praktische technieken wil oefenen.


    Resultaat

    In deze training leer je enkele eenvoudige en zeer praktische technieken van de oosterse krijgskunsten om je te helpen je stress te beheersen, je zelfcontrole te behouden, je zelfvertrouwen te vergroten en om te leren hoe je tegelijkertijd kunt ontspannen en concentreren middels eenvoudige en direct toepasbare ademhalings- en meditatieoefeningen.

    Inhoud

    De volgende praktische onderwerpen m.b.t. je werk en persoonlijke leven komen aan bod: 

    • een herhaling en verdieping van de verschillende passieve en actieve meditatievormen die in de eerste training aan de orde kwamen;
    • moeiteloze body-scan;
    • qigong warming-up, passieve stretching en actieve ontspanning;
    • partner-oefeningen;
    • mindful luisteren en spreken.

    Werkwijze en leerstijl

    Korte theoretische uitleg en actieve oefeningen wisselen elkaar af in dialoog en spelvorm. Een aantal oefeningen is fysiek, maar voor iedereen haalbaar, mits blessurevrij en onder het advies van 'respecteer je eigen grenzen'. Leren door doen en leren van elkaar staan centraal. Er is nadrukkelijk ruimte voor het inbrengen van je persoonlijke leerwensen.

    Groepssamenstelling

    Wij streven naar een groepssamenstelling met een diversiteit in achtergrond en werkomgeving om zo het leereffect te vergroten. De meeste deelnemers werken op middelbaar en hoger niveau en zijn afkomstig uit het bedrijfsleven en de overheid. De groepsgrootte is maximaal 10 deelnemers.

    De trainer

    De trainer is Dr. Leo Chung, hij is in de sportpsychologie gepromoveerd aan de Kyunghee Universiteit te Zuid-Korea. Hiervoor heeft hij uitgebreid onderzoek gedaan naar de meetbare positieve effecten van het beoefenen van oosterse krijgskunsten. Hij heeft veel internationale managementervaring bij de overheid en in het bedrijfsleven en bekwaamt zich al ruim 30 jaar in diverse oosterse krijgskunsten zoals Taekwondo en Hapkido. Leo is woonachtig in Seoel als zelfstandig ondernemer en universitair docent. Zijn stress management benadering is gebaseerd op het door hem ontwikkelde model: “THE-SLAM!”. Hierin maakt hij gebruik van oosterse filosofie en westerse managementtheorieën gecombineerd met mentale en fysieke oefeningen zoals ademhalingstechnieken en actieve meditatie. Leo spreekt vloeiend Nederlands en komt speciaal voor deze trainingen een paar dagen terug naar Nederland.

    Duur

    De training bestaat uit één dag en kent meerdere startdata per jaar. Tijden van een trainingsdag: 

    09.30 uur - 17.00 uur

    Prijs

    Trainingsprijs bedraagt € 505,55, dit bedrag is exclusief verplicht materiaal (à € 25,00) en accommodatie arrangement (à € 80,00).

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW. Het materiaal bestaat uit een houten oefenzwaard. Het accommodatie arrangement is opgebouwd uit het gebruik van de accommodatie, koffie/thee en lunch. Als je dieetwensen hebt verzoeken wij je ons daarvan op de hoogte te stellen.

Heb je een vraag over deze training?
Bel ons: Of stel je vraag per mail:
Contact